margherita.arrighi@gmail.com

The girl with the pearl earring, big eyes art by Margherita Arrighi


“The girl with the pearl earring”. The result of months of work in digital art and later in mixed media art. 


I wanted to understand what it feels like to paint the most famous look of our millennium. I love art of Jan Vermeer.

Painting my Girl Doll, I realized how much the original painting is a sort of miracle. No being in this world is more sensual and attractive, even if only the gaze is naked.

MEANING

I imagine bewilderment but at the same time curiosity. I would like to dedicate every inch of my interpretation to the desire to live and being. Just like children who can still be surprised by anything.

HERE AND NOW – CARPE DIEM – HAPPINESS IS IN THE LITTLE THINGS

Subscribe to my mail list at the top right, to be updated on my next news.

ARTISTIC REPRODUCTION

I love to make reproductions of my paintings, as prints on canvas and jewelry. Each print can be modified in the sentence and in some details. For now I thought that these sentences below are ideal for “my girlfriend”

QUI ED ORA 

CARPE DIEM

 LA FELICITA’ E’ NELLE PICCOLE COSE

Write in the comments below your favorite phrase…

Subscribe to my mail list at the top right, to be updated on my next news.

 

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

SalvaSalva

Margherita Arrighi

Sono una pittrice sognatrice, appassionata della corrente artistica Mixed Media ed influenzata da questa, ho trovato nelle mie opere un equilibrio tra la pittura e l'applicazione di elementi che si trovano nella nostra vita quotidiana.
Raffiguro ciò che mi appartiene, come per esempio i miei due carlini Rugo, Tita che nelle opere vengono rappresentati quasi in modo giocoso, le figure femminili appaiono quasi elementari a chi le osserva, ma forse ad una più approfondita osservazione ci si può accorgere della loro difficile esecuzione.
Esse fuoriescono dalla tela trascinando ciò che mi circonda, le parole , le immagini, la carta , i fregi e tutto quello che inserisco nello sfondo, tutto porta a loro, ai loro occhi dolcissimi, che trasmettono serenità a chi le osserva e che danno alle opere quell' armonia dolce e gentile.
Nelle opere cerco di rappresentare me stessa non in senso figurativo ma racconto con i miei messaggi, i miei progressi e tutto quello che ho imparato nel mio percorso creativo. Racconto tutto quello in cui credo, sono messaggi che in questo modo acquistano forza e divertano ferme come rocce. Chiunque può leggere quello che vi è scritto sopra ed interpretare come vuole il loro significato, con la speranza è che qualcosa che scrivo vada ad innaffiare pensieri positivi di tante persone!
Credo fortemente che a goccia a goccia si può riempire anche il mare!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.