margherita.arrighi@gmail.com

Valentina by Crepax now have big sweet eyes and a cat

Valentina by Crepax now has great sweet eyes and believes in love beyond all fear, because beside her there is a joyful black and white kitten.


I created this illustration, to give me up to Love, to believe in my sensuality… to imagine a pink world where emotion protects me from everything. Just like the emotion I felt as soon as I saw this backpack with my Valentine.Click on the picture to get to my store and my favorite collection

As in a Vision Board, a scheme made up of editing phrases and photos that induce you to be the person you want to be. This is why I also make changes on my retouched prints, using custom phrases. I do it because I believe that dreams can really become truth…!

Above you can see from what illustration I got mine.
Above the original design on cardboard.

TRUE LOVE REALLY EXIST?

As I painted Valentina, I was wondering: True Love really exist? I mean love between a man and a woman. What counts the physical and economic side in love. I would like to believe there is a feeling called love and that is why I realized this illustration, for now I believe in deep affection, I believe in complicity…
I’m helping out technology while I work.

Love is to let yourself go without fear and donate without reservations? My cynicism sometimes overwhelms me (not me) and replies like this:

 

LOVE MADLY AND LIVE WITH A KITTEN…! 😉Click on photo and go to my Society shop

 

SalvaSalva

SalvaSalva

margherita.arrighi@gmail.com

Sono una pittrice sognatrice, appassionata della corrente artistica Mixed Media ed influenzata da questa, ho trovato nelle mie opere un equilibrio tra la pittura e l'applicazione di elementi che si trovano nella nostra vita quotidiana.
Raffiguro ciò che mi appartiene, come per esempio i miei due carlini Rugo, Tita che nelle opere vengono rappresentati quasi in modo giocoso, le figure femminili appaiono quasi elementari a chi le osserva, ma forse ad una più approfondita osservazione ci si può accorgere della loro difficile esecuzione.
Esse fuoriescono dalla tela trascinando ciò che mi circonda, le parole , le immagini, la carta , i fregi e tutto quello che inserisco nello sfondo, tutto porta a loro, ai loro occhi dolcissimi, che trasmettono serenità a chi le osserva e che danno alle opere quell' armonia dolce e gentile.
Nelle opere cerco di rappresentare me stessa non in senso figurativo ma racconto con i miei messaggi, i miei progressi e tutto quello che ho imparato nel mio percorso creativo. Racconto tutto quello in cui credo, sono messaggi che in questo modo acquistano forza e divertano ferme come rocce. Chiunque può leggere quello che vi è scritto sopra ed interpretare come vuole il loro significato, con la speranza è che qualcosa che scrivo vada ad innaffiare pensieri positivi di tante persone!
Credo fortemente che a goccia a goccia si può riempire anche il mare!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *