Art works, Artworks

The Doll goes to school, big eyes art by Margherita Arrighi

Original  art work in Mixed Media – Acrylic and material on canvas 50 x 70 cm – 19,5 x 27,5 inches

Little print on canvas

A Doll with big eyes on a pink background. I applied symmetrically the newspaper clippings as a way of meditation. Two suitcases and books in front of her. On a suitcase there is the inscription:

Every Thought is a journey to unknown places,

bring you the best baggage you have

                            Margherita Arrighi

Meaning of Artwork

The meaning is THOUGHT, one of my first paintings I made in 2013, the year I started painting Dolls with Big Eyes. With this doll I said shyly, how much I love to fill my luggage, with right thoughts. Now I know that every thought is soon reality in the future. A concept now shared by modern science.

Unlike what I did before, now I put more attention when I pack my suitcases of consciousness . It’s so wise to make this work in time and with so much love.

Now I know very well that thanks to reading book about Personal Grouth as Actractor Factor, Think and Grow Rich… I riqualified my thougths and now I have some special information which has open me on rewarding horizons.

Published by Margherita Arrighi

Margherita Arrighi
Sono una pittrice sognatrice, appassionata della corrente artistica Mixed Media ed influenzata da questa, ho trovato nelle mie opere un equilibrio tra la pittura e l'applicazione di elementi che si trovano nella nostra vita quotidiana. Raffiguro ciò che mi appartiene, come per esempio i miei due carlini Rugo, Tita che nelle opere vengono rappresentati quasi in modo giocoso, le figure femminili appaiono quasi elementari a chi le osserva, ma forse ad una più approfondita osservazione ci si può accorgere della loro difficile esecuzione. Esse fuoriescono dalla tela trascinando ciò che mi circonda, le parole , le immagini, la carta , i fregi e tutto quello che inserisco nello sfondo, tutto porta a loro, ai loro occhi dolcissimi, che trasmettono serenità a chi le osserva e che danno alle opere quell' armonia dolce e gentile. Nelle opere cerco di rappresentare me stessa non in senso figurativo ma racconto con i miei messaggi, i miei progressi e tutto quello che ho imparato nel mio percorso creativo. Racconto tutto quello in cui credo, sono messaggi che in questo modo acquistano forza e divertano ferme come rocce. Chiunque può leggere quello che vi è scritto sopra ed interpretare come vuole il loro significato, con la speranza è che qualcosa che scrivo vada ad innaffiare pensieri positivi di tante persone! Credo fortemente che a goccia a goccia si può riempire anche il mare!!!!